Ga direct naar inhoud
    Navigeer voorwaarts om toegang te krijgen tot voorgestelde resultaten
    Langere wachttijden dan normaal vanwege COVID-19
    Als je reservering pas over 72 uur of later is, vragen we je om pas dichter bij de inchecktijd contact met ons op te nemen. Wil je een reservering wijzigen of annuleren, ga dan naar de pagina 'Jouw reizen' of naar het dashboard voor hosts.

    Hoe dien ik een claim voor verzachtende omstandigheden in?

    Opmerking: als je jouw reservering moet annuleren vanwege het coronavirus (COVID-19), lees dan ons artikel over de annuleringsmogelijkheden.

    Hoe te annuleren

    Als je vanwege onvoorziene omstandigheden moet annuleren, ga je als volgt te werk:

    1. Lees onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden om te controleren of die op jouw situatie van toepassing zijn.
    2. Controleer of je alle vereiste documentatie hebt.
    3. Annuleer je reservering van een woning of Airbnb-ervaring.

    Hoe het werkt

    Als op jouw situatie één of meer erkende verzachtende omstandigheden van toepassing zijn, krijg je een melding dat je reservering voor een sanctievrije annulering in aanmerking komt en krijgen gasten volledige restitutie.

    Als je reservering hier niet automatisch voor in aanmerking komt, annuleer je jouw reservering en neem je contact met ons op om een claim in te dienen. We helpen je bij de vervolgstappen, waaronder het verstrekken van vereiste documentatie en de beoordeling van je zaak door ons team. Claims moeten binnen 14 dagen na het annuleren worden ingediend.