Of je deze ervaring leuk vindt of niet, hangt helemaal af van het gezelschap. Het gaat niet alleen om wandelen en bezienswaardigheden, maar ook om het delen van verhalen en het voeren van gesprekken.
Ik ben erg blij dat ik Aom als gids heb ontmoet! Hij was vriendelijk, attent, deelde zijn verhalen en luisterde naar mijne, en zorgde er over het algemeen voor dat ik me de hele tijd op mijn gemak voelde. Hij hield ook rekening met mijn grenzen. Toen ik zei dat ik niet wilde dat er foto's van me werden genomen (wat een beetje ongebruikelijk is voor een toerist hier, denk ik), liet hij het respectvol daarbij en ging hij verder met het uitleggen van wat we zagen en de culturele betekenis ervan.
We hadden geluk met het mooie weer en het meer was prachtig, waardoor we gewoon konden eten, praten, wat voedsel aan de vissen in het meer konden voeren en van de rust konden genieten. De tempel was prachtig en Aum was deskundig genoeg om veel van de symboliek achter de kunst uit te leggen. Hij vertelde enkele van de mythische verhalen en waar ze vandaan kwamen, wat de reis een leuke charme gaf.
Voor mensen die even weg willen uit de drukte van de stad en wat ontspanning en rust willen hebben, is dit een goede keuze!