Dit was zonder twijfel een van de beste wandelervaringen die ik ooit heb gehad. Yulia nam me mee naar Heather Lake en het voelde echt alsof ik uitging met een zeer deskundige vriendin die toevallig alles over de omgeving weet.
Ze is supergemakkelijk om mee om te gaan, geen ongemakkelijke ‘gidsenergie’, maar tegelijkertijd merk je dat ze echt weet wat ze doet. Ze wees me onderweg dingen aan die ik helemaal gemist zou hebben, hield een comfortabel tempo aan en zorgde er gewoon voor dat het allemaal moeiteloos aanvoelde.
De hele dag was gewoon… schitterend. Niets voelde gehaast, niets voelde uitgerekt. Het was een van die wandelingen waarbij je echt kunt genieten van waar je bent in plaats van alleen maar door te zetten om de eindbestemming te bereiken.
Als je er zelfs maar aan denkt om bij haar te reserveren, doe het dan gewoon. Ik zou zonder aarzeling weer teruggaan.