
Programma voor communityleiders
Details van het programma
Meer informatie over wat het betekent om communityleider te worden

Leiders van de community zijn een essentieel onderdeel van de grotere Airbnb-community en vertegenwoordigen de stemmen van hosts over de hele wereld. Leiders over de hele wereld brengen hosts samen in lokale hostclubs om op veel verschillende manieren samen te werken, te delen en samen te groeien met Airbnb.
Leiders van de community zijn een essentieel onderdeel van de grotere Airbnb-community en vertegenwoordigen de stemmen van hosts over de hele wereld. Leiders over de hele wereld brengen hosts samen in lokale hostclubs om op veel verschillende manieren samen te werken, te delen en samen te groeien met Airbnb.
Stappen om een communityleider te worden
Het communityteam van Airbnb besteedt speciale aandacht aan het vinden van nieuwe communityleiders en het opzetten van een succesvolle community. Of je nu samenwerkt met een bestaande communityleider of een nieuwe hostclub begint, dit is wat je kunt verwachten nadat je je aanvraag hebt ingediend:
1. Beoordeling van aanvraag
We zijn op zoek naar gepassioneerde communitybouwers die actief verhuren in gebieden waar we op zoek zijn naar leiders. Als je goed lijkt te passen, nemen we contact met je op over de vervolgstappen.
2. Videogesprek
Een gesprek van 15 minuten om meer te weten te komen over jou en je interesse om een leider te zijn.
3. Workshop voor leiders van de community
Een 1,5 uur durende workshop om meer te leren over de functie en al je vragen te stellen. Je kunt ook kandidaat-leiders voor andere hostclubs ontmoeten.
4. Welkomstmail
Proficiat! Op dit moment onderteken je de Leader-overeenkomst en word je lid van de wereldwijde Community Leader Facebook-groep.
5. Kick-Off Week
Een 5-daagse e-mailreeks, vol met belangrijke informatie over het programma en hoe je met succes online groepen kunt modereren, evenementen kunt organiseren en een impact kunt hebben.
6. Bloeiend plan voor een hostclub
Bouw in samenwerking met je Airbnb-communitymanager en eventuele medeleiders een strategie voor het beheren van je hostclub en het behalen van je doelen.
7. Begin met leiden!
Word lid van je Facebook-groep en plaats een kennismakingsbericht. Begin met het plannen van je eerste meetup met onze support.
Hoe communityleiders worden ondersteund
Ons doel is om ervoor te zorgen dat je over alle tools en support beschikt die je nodig hebt om je community te beheren. Enkele manieren waarop we je ondersteunen, staan hieronder vermeld:
1. Een Community-manager
Je Airbnb-partner voor alles wat met hostclubs te maken heeft. Ze organiseren kantooruren, bieden ondersteuning bij groepsbetrokkenheid of het plannen van evenementen en sturen je wekelijkse toolkits met het laatste nieuws van Airbnb en ideeën voor Facebook-berichten.
2. Professionele & persoonlijke ontwikkeling
Woon het hele jaar door educatieve workshops bij en krijg toegang tot online bronnen in de Leaders Hub of via je wekelijkse Toolkit-e-mails.
Voorrang bij support
Krijg snel kwaliteitsondersteuning van de community wanneer jij dat nodig hebt.
4. Exclusieve badge voor communityleiders
Je hebt een communityleiderbadge op je Airbnb-profielpagina.
Cadeauprogramma voor leden
Stimuleer deelname door elke maand Airbnb-swag aan een clublid te geven!
Toegang voor insiders
Vertegenwoordig je hostcommunity tijdens luistersessies met het Airbnb-team en woon preview-evenementen voor leiders bij voor Airbnb-lanceringen.
7. Promotie- en financieringsprogramma voor meetups
We zullen je helpen bij het plannen en promoten van je meetups. Om je evenementen kracht bij te zetten, kun je swag- en meetup-kits aanvragen en de mogelijkheid krijgen om financiering te ontvangen voor twee evenementen per jaar.
De belangrijkste taken van communityleiders
Deze belangrijke rollen worden vaak beheerd door meerdere communityleiders binnen een hostclub, zodat elke medeleider zijn of haar sterke punten gebruikt en zich gesteund voelt door andere leden van het leiderschapsteam. Ons team helpt je bij het vinden van en samenwerken met medeleiders.
1. Moderator van de Facebook-groep
De Facebook-pagina is een belangrijke ontmoetingsplaats voor hosts om kennis te delen en samen te werken. Om leden aan te moedigen om online te gaan, moeten leiders: wekelijks
- posten, Airbnb-updates delen en gespreksaanwijzingen plaatsen om contact en samenwerking tussen leden aan te moedigen
- Modereren en bijdragen aan discussies
- Houd je aan de groepsregels om verbondenheid en respect te bevorderen
2. Coördinator meetups
Er kunnen ongelooflijke dingen gebeuren als hosts bij elkaar worden gebracht. Het samenbrengen van je community voor online of persoonlijke meetups is cruciaal voor het opbouwen van sterke connecties met hosts.
- Breng vier of meer keer per jaar lokale hosts samen voor online of persoonlijke meetups om elkaar te leren kennen, van elkaar te leren en een gezellige tijd te hebben.
- Gebruik de hulpmiddelen van Airbnb om ervoor te zorgen dat je evenementen een succes worden, waaronder het aanvragen van financiering voor een meetup en het gebruik van meegeleverde toolkits en sjablonen
3. Voorvechter beleid en maatschappelijke betrokkenheid
We hebben gezien dat hostclubs over de hele wereld een positieve impact hebben op hun lokale community's door vrijwilligerswerk te doen en samen te werken met lokale bedrijven en organisaties.
- Organiseer twee keer per jaar lokale activiteiten voor maatschappelijke betrokkenheid
- Zet plaatselijke samenwerkingen ten bate van het lokale toerisme op en zorg voor rechtvaardige veranderingen in jouw community
- Werk samen met je communitymanager voor lokale belangenbehartiging (indien nodig)
4. Pleitbezorger van de host
We rekenen erop dat onze leiders de ideeën en feedback van hun community naar de top van Airbnb brengen.
- Neem regelmatig contact op met je communitymanager
- Neem deel aan feedbackworkshops en evenementen met het management van Airbnb
- Feedback over escalatie en problemen met verhuren aan leden