Krijg meer vijfsterrenrecensies

Interieurontwerpers en Superhosts onthullen hoe ze een onvergetelijk verblijf creëren.
Door Airbnb op 26 mei 2021
9 min. leestijd
Bijgewerkt op 26 mei 2021

In het kort

  • Geef gasten de juiste verwachtingen voordat ze boeken

  • Communiceer snel en duidelijk met gasten

  • Houd je accommodatie schoon, comfortabel en opgeruimd

  • Voeg waar mogelijk typische lokale accenten toe, zoals kunst of toiletartikelen.

  • Geef gasten de beleving die jij zou willen als je in de accommodatie zou verblijven.

  • Lees in onze complete handleiding hoe je nog gastvrijer kunt worden.

Superhosts, ondernemers en interieurontwerpers Catherine en Bryan Williamson van Beginning in the Middle hebben een bedrijf opgebouwd rondom het aanbieden van vijfsterrenverblijven. Ze hebben meer dan 2000 gasten ontvangen en delen hun verhaal en deskundige tips over hoe je jouw woning onvergetelijk maakt.

Catherine en Bryan, Superhosts op Airbnb, delen hun recept voor een vijfsterrenbeleving.

Catherine: "Het begin van ons ontwerpbureau en ons Airbnb-bedrijf was een geluk bij een ongeluk. In 2013 verhuisden we van New York City naar Columbus, Ohio, waar Bryan oorspronkelijk vandaan komt. We wilden meer ruimte en zochten een eigen plek waar we iets van onszelf in konden uitdrukken."

Bryan: "We kochten een woning met drie slaapkamers en moesten nog wat schulden afbetalen, maar het idee van een huisgenoot stond ons niet echt aan."

Catherine: "Een van mijn vriendinnen kende iemand die een logeerkamer op Airbnb verhuurde en opperde dat wij dat ook konden proberen. Wij wisten toen nog niet echt wat Airbnb was. Tien geboekte nachten dat jaar hadden we al helemaal geweldig gevonden."

Bryan: "We maakten een advertentie en er was al direct veel vraag naar. Kort daarna adverteerden we onze hele woning. Wij verbleven zelf in allerlei motels in Columbus, tot we er uiteindelijk eentje vonden dat er het minst slecht aan toe was. Uiteindelijk zaten we daar soms zelfs een paar weken. We kenden al het personeel, maar dat kon natuurlijk niet zo blijven duren."

Door te verhuren kunnen we ons artistiek en creatief uiten.
Bryan,
Columbus, Ohio

Catherine: "We hebben onze schulden afbetaald en uiteindelijk nog een huis bijgekocht. In de jaren daarna hebben we een aantal woningen gerenoveerd en weer verkocht, maar onze favoriete woningen staan nog altijd op Airbnb. We lieten onze jobs staan en startten ons eigen ontwerpbureau (Mix Design Collective). Daarnaast zetten we een merk op in de verhuur van vakantiewoningen (The Village Host). Ten slotte begonnen we een eigen blog (Beginning in the Middle)."

Bryan: "We willen elk van onze gasten echt die speciale beleving geven. Die passie voor gastvrijheid gaf ons de kans een leven op te bouwen waar we dol op zijn. Wanneer je als host een uitzonderlijk verblijf aanbiedt, krijg je vanzelf betere beoordelingen en een hogere bezettingsgraad. Daar hoef je echt niet de meest chique woning voor te hebben."

1. Schep de juiste verwachtingen

Catherine: "Een van de geheimen van een vijfsterrenrecensie is de juiste verwachtingen schetsen voordat gasten boeken. Onze huizen zijn oud en we hebben er veel aan gedaan om deze gezellig, comfortabel en mooi te maken, maar perfect zijn ze niet. Daarom geven we vooraf graag zoveel mogelijk informatie. Een voorbeeld: onze vloeren kraken en onze deuren piepen."

Bryan: "Onze badkamers zijn aan de kleine kant. Een van onze accommodaties deelt een muur met de buren. We benoemen dat, zodat mensen daar rekening mee kunnen houden en niet te veel lawaai maken. Feestjes zijn NIET toegestaan."

Catherine: "We hebben een oude badkuip op pootjes die iets hoger is dan een standaard badkuip. Dit melden we voor gasten met bepaalde toegankelijkheidsbehoeftes. Sommige mensen storen zich misschien aan deze eigenaardigheden. Er zijn vast ook mensen die het niets kan schelen, maar wij proberen juist gasten aan te trekken die echt zullen genieten van deze buurt en deze woning."

2. Snel reageren

Bryan: "Snel en duidelijk communiceren met gasten is een belangrijk onderdeel van een vijfsterrenverblijf. Gasten weten daardoor dat je altijd voor ze klaarstaat."

Catherine: "Mensen blijven vaak maar kort en boeken een accommodatie regelmatig voor een belangrijke gelegenheid. Dan wil je niet dat ze de helft van de tijd zitten te wachten op een reactie van jou als host of tot iets gerepareerd is. Ik ben iemand die binnen vijf minuten reageert. Twijfel je of jij snel genoeg kunt reageren, schakel dan een co-host in om je e-mails en berichten te beantwoorden. We doen er alles aan om gasten het gevoel te geven dat we voor ze klaarstaan en om ze geven. Soms moet je daarvoor je eigen bezigheden onderbreken, zodat gasten dat vijfsterrenverblijf krijgen."

Meer informatie over samenwerken met een co-host

3. Gasten zich laten thuis voelen

Catherine: "Het is de bedoeling dat gasten zich thuis voelen in jouw accommodatie en interieur. Steek tijd en energie in de inrichting: ga op zoek naar unieke meubels en zorg dat alles netjes afgewerkt is."

Bryan: "Dat betekent niet dat je de hele keuken moet verbouwen met marmer of de duurste spullen in huis moet halen. Het belangrijkste is dat de woning schoon, comfortabel en opgeruimd is."

Catherine: "Gasten moeten het gevoel hebben dat de ruimte speciaal voor hen in orde is gemaakt. Ruim bijvoorbeeld spullen op die gasten het gevoel geven dat ze in de woning van iemand anders verblijven, zoals foto's, souvenirs, prulletjes en rommel.”

Bryan: "Een goed bed is een belangrijke investering. Het hoeft geen duur matras te zijn, maar wij zorgen altijd voor een topmatras en twee soorten kussens: een kussen van dons en een synthetisch kussen."

Catherine: "Voor onze lakens houden we meestal een draaddichtheid van 300 aan, wat de standaard is in veel hotels. Het is belangrijk dat je geen lakens als schuurpapier hebt, want mensen boeken natuurlijk in de eerste plaats om te overnachten. Als ouders weten we heel goed dat een goede nachtrust echte luxe is."

4. Iets typisch uit de regio toevoegen

Catherine: "Als mensen bij je verblijven, deel je niet alleen je woning maar laat je ze ook de stad beleven. We proberen het waar mogelijk persoonlijker te maken. Kleine bedrijven zijn een belangrijk onderdeel van het DNA van Columbus. Daarom vinden we het leuk om iedereen erbij te betrekken."

Bryan: "Soms geven we gasten een proefpakketje met daarin onze favoriete smaken uit Columbus. Of bijvoorbeeld een cadeaubon van de koffiezaak om de hoek, zodat ze de buurt wat beter leren kennen. In onze woning zetten we altijd shampoo, conditioner en gezichtsreiniger neer van een plaatselijke bedrijf, Cliff Original. En er staat natuurlijke handzeep van het merk Glenn Avenue. We hebben boeken van The Columbus Book Project, uitgebracht door een plaatselijke ondernemer die zo de aandacht vestigt op kunstenaars uit de omgeving. Columbus is als stad echt een underdog, maar heeft zoveel te bieden en is een geweldige plek om te wonen, op te groeien en te bezoeken."

Catherine: “We willen graag dat mensen Columbus zien door onze ogen. Het is fantastisch als mensen na afloop zeggen: ‘Ik zou graag naar Columbus verhuizen.’”

Bryan: "We overwegen ook in Columbus het idee te lanceren om onze woningen als kunstgalerie of dinerlocatie te gebruiken, waarmee we kunstenaars uit de omgeving een podium geven. We willen in elke woning een aantal kunstwerken tentoonstellen die we elke paar maanden wisselen. Wees creatief en bedenk hoe je jouw woning de kenmerkende uitstraling van de regio geeft."

5. Een noodplan opstellen

Bryan: "Je kunt de beste bedoelingen hebben en er alles aan doen om gasten een vijfsterrenverblijf te geven, maar je moet noodsituaties altijd incalculeren. Het is aan jou om deze op te lossen, of het nu om een kapotte airconditioning of teleurgestelde gasten gaat. Een van de ergste situaties die we hebben meegemaakt, was dat er een waterleiding sprong. De woning stond onder water terwijl er gasten waren. Ze bleven ons maar bellen ..."

Catherine: "... Maar mijn telefoon stond plat."

Bryan: "... Het was ook nog eens hun huwelijksnacht."

Catherine: "Dat was echt heel erg, maar we hebben er ook veel van geleerd. Als zoiets gebeurt is het belangrijk om je excuses aan te bieden en goed na te denken of je mensen hun geld teruggeeft of ze een cadeau aanbiedt, zoals koekjes, een fles wijn of een dinerbon. Als gasten echt een verschrikkelijk verblijf hadden, dan betalen we ze terug, maar dat komt eigenlijk nooit voor."

Bryan: "Onze gouden regel is dat we onze gasten hetzelfde positieve gevoel willen geven als we zelf ook zouden willen hebben als wij in onze accommodatie verbleven. Door te verhuren kunnen wij ons artistiek en creatief uiten. We leggen onze ziel en zaligheid in onze accommodaties en daarna laten we ze los in de wereld en kunnen mensen ermee in interactie gaan. Als gasten het waarderen, betekent dat heel veel voor ons."

Catherine: "Een vijfsterrenrecensie is een erkenning van ons harde werk. Tijdens het renoveren hoop je maar dat iemand al je werk ook gaat waarderen. Als je alleen maar bezig bent met hoeveel het oplevert, let je minder op de belangrijke details."

Bryan: "Verhuren is niet eenvoudig. Het is hard werken."

Catherine: "Het heeft ons ook zoveel beloond en ons leven enorm veranderd. We konden ons zo aan onze passie voor interieurontwerp wijden en hebben onze liefde voor gastvrijheid ontdekt. We konden zo een eigen bedrijf opzetten dat blijft groeien. Zonder Airbnb was het veel lastiger geweest om als ondernemer aan de slag te gaan. We weten nu echt wat ons ding is: het renoveren van plekken zodat andere mensen ervan kunnen genieten."

Bryan: "We kunnen nu onze ondernemersgeest inzetten en creatief zijn. Iets doen waar je gepassioneerd door bent en dan ook nog als je eigen baas, dat is toch wel het mooiste wat er is."

Catherine: "We hopen dat je met deze tips nog meer vijfsterrenrecensies krijgt."

Veel plezier met verhuren.
Catherine, Bryan en Bianca

In het kort

  • Geef gasten de juiste verwachtingen voordat ze boeken

  • Communiceer snel en duidelijk met gasten

  • Houd je accommodatie schoon, comfortabel en opgeruimd

  • Voeg waar mogelijk typische lokale accenten toe, zoals kunst of toiletartikelen.

  • Geef gasten de beleving die jij zou willen als je in de accommodatie zou verblijven.

  • Lees in onze complete handleiding hoe je nog gastvrijer kunt worden.
Airbnb
26 mei 2021
Was dit nuttig?